Busques parella per practicar el català?

cartell_ok_1

Necessites practicar el català o disposes d’una estona per conversar amb algú que l’aprèn? Ara ho tens més fàcil: des d’aquest mes de juliol a diferents seus de la UGT hi pots trobar punts d’informació i inscripció al Voluntariat per la Llengua (VxL), el programa per practicar el català a través de la conversa.

El VxL es basa en la creació de parelles lingüístiques formades per un voluntari, que parla català fluidament, i un aprenent, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa. Per participar-hi només cal ser major d’edat, disposar d’un mínim d’una hora a la setmana durant 10 setmanes i tenir ganes de parlar.
Pots triar entre dues modalitats: presencial (les parelles han d’assistir al lloc de trobada que hagin acordat) i virtual (les parelles fan les trobades per mitjà d’internet, a través de plataformes de videoconferència).

Si vols inscriure-t’hi o demanar informació sobre com funciona el programa, emplena la butlleta que trobaràs en qualsevol dels punts habilitats a les seus d’UGT i diposita-la a la bústia. Al cap de pocs dies dinamitzadors del programa es posaran en contacte amb tu per informar-te’n dels detalls i proposar-te una parella amb qui puguis parlar el català en la modalitat que triïs.

collage Tarragona
IMG_2973 Sta Mònica
  • Union Bar de l’Avalot. Plaça de Vàzquez Montalbán, 4. Barcelona.
  • Seu d’UGT de Catalunya a la rambla del Raval, 29-35. Barcelona.
  • Seu d’UGT de Catalunya a la rambla de Santa Mònica, 10. Barcelona
  • Seu d’UGT de Tarragona: C/Ixart, 11.
  • Seu d’UGT a Reus: Pl. Villarroel, 2
  • Seu d’UGT a Valls: c / Muralla del Carme, 24
  • Seu d’UGT al Vendrell: C/Nord, 11 i 13

L’Union Bar, també punt de trobada VxL

Urna VxL Avalot_1 250517

L’Union Bar de l’Avalot, els joves de la UGT de Catalunya, també és un dels punts d’inscripció al Voluntariat per la Llengua. Qualsevol parella lingüística que ho desitgi hi trobarà sempre un espai per a la conversa, amb una taula i un parell de cadires. Per a més informació, feu clic aquí.

El VxL va néixer l’any 2003 i ja hi han passat més de 110.000 parelles. És un programa reconegut per la Unió Europea i adoptat a l’Aran, Perpinyà, Andorra, el País Valencià, les Illes Balears i, també, a Bolzano (Itàlia) i a Flandes (Bèlgica).