‘Les Notícies de llengua i treball’ entrevista Josep Vallverdú

L’últim número de Les Notícies de llengua i treball (núm. 58, de juny de 2024) té com a protagonista el prolífic escriptor lleidatà Josep Vallverdú i Aixalà. A més de l’entrevista a aquest autor, la publicació semestral de la UGT de Catalunya parla de la cooperació internacional i els drets LGTBI, l’assetjament a la feina, la desconnexió digital i el canvi climàtic, entre altres temes.

A les pàgines de cultura i llengua inclou articles sobre el dret a estudiar FP en català, el micromecenatge cultural de L’Aixeta, els tallers de narrativa i creació poètica de l’Ateneu Popular de Ponent —amb una mostra de contes i tankes escrits pels seus alumnes—, i les figures de Josep Anselm Clavé, en l’any en què es commemora el bicentenari del seu naixement, i d’Ánchel Conte, puntal de la llengua aragonesa.

Altres continguts destacats de la publicació són l’Auca del treball digne, que Sindicalistes Solidaris ha difós coincidint amb el darrer Primer de Maig, i la secció “Pluja de mots”, del TERMCAT, que dedica l’apunt terminològic sobre la bretxa salarial de gènere a Claudia Goldin, la Nobel d’economia que va identificar els factors responsables de la persistència de la desigualtat en el mercat laboral.

Finalment, la revista recull recomanacions de pòdcasts i ressenyes de llibres d’editorials catalanes.

El sumari complet d’aquest número és el següent:

SOCIETAT

INFOCULTURES

• Pòdcasts
  • Ressenyes

En aquest enllaç podeu descarregar-vos el número 58 de Les Notícies de llengua i treball en PDF.

Si voleu rebre Les Notícies de llengua i treball per correu electrònic, feu arribar les vostres dades a cultura@catalunya.ugt.org. Podeu consultar-ne els números anteriors aquí.