Terminologia

Col·lecció “La prevenció a mà!”

Glossaris de terminologia sobre prevenció de riscos laborals elaborats per l’Oficina de Prevenció de Riscos Laborals i el Servei Lingüístic de la UGT de Catalunya:

• Glossari bàsic. Covid-19: Opuscle que recull una cinquantena de termes i definicions relacionats amb la pandèmia del coronavirus Sars-CoV-2 relacionats amb el món del treball.
  • Glossari bàsic de mútues: Opuscle amb els termes més habituals sobre la gestió sanitària i administrativa de les prestacions econòmiques per incapacitat laboral. Conté les fonts de referència documentals i legals corresponents i enllaços a altres materials per aprofundir en els conceptes.

Altres vocabularis de la UGT de Catalunya

• Lèxic bàsic de les teràpies naturals: En aquesta pàgina recollim els materials de terminologia de les teràpies naturals i de la naturopatia elaborats per la sectorial de Teràpies Naturals de la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC-UGT) i el Servei Lingüístic de la UGT de Catalunya, amb l’assessorament del Termcat, centre de terminologia de Catalunya.
  • Vocabulari de naturopatia (en línia): recull els termes bàsics més utilitzats en naturopatia, especialment els relacionats amb la fitoteràpia, atès el pes específic que tenen en l’àmbit les tècniques pròpies d’aquesta disciplina. Obra oberta a la inclusió progressiva de nous conceptes, elaborada per la UGT de Catalunya, amb l’assessorament del TERMCAT, la col·laboració de la Confederació de Treballadors Autònoms (CTAC-UGT) i el suport de la Direcció General de Política Lingüística.

Altres obres de referència recomanades

• Diccionaris en línia de terminologia especialitzada: més de 50 diccionaris que recullen termes específics, agrupats en les àrees de “Indústria i tecnologia”, “Ciències jurídiques i econòmiques”, “Ciències humanes”, “Ciències de la vida i de la salut” i “Esports”.
  • Diccionari de la negociació col·lectiva: recull uns sis-cents termes propis de processos tan rellevants com ara les relacions col·lectives entre sindicats i empreses, les condicions laborals, els convenis col·lectius, la gestió dels recursos humans o les particularitats del mercat laboral. A banda de les denominacions i la definició en català, el diccionari ofereix les equivalències en castellà, francès i anglès.
  • Portal de terminologia jurídica: conté un cercador terminològic que permet accedir a més de 8.000 termes jurídics en català procedents de fonts de referència.
  • Portal CiT  (Terminologia de Ciències i Tecnologia): conté una biblioteca en línia d’obres terminològiques (BiblioCiT), les quals poden ser consultades individualment de manera avançada, un motor de cerca avançat (CercaCiT), que permet consultar totes les obres de la biblioteca BiblioCiT. Així mateix, la interfície ContextCiT permet trobar contextos d’ús de termes apareguts en les revistes especialitzades recollides en l’Hemeroteca Científica Catalana.