Sessió de recursos lingüístics per al Gabinet Jurídic de la UGT

20150116_111923

Sessió de presentació de models de documents jurídics en català, organitzada l’any passat a la seu del Gabinet Jurídic de la UGT.

La UGT de Catalunya ha organitzat una sessió de recursos lingüístics en línia per a advocats del sindicat. Els lletrats han pogut conèixer les eines gratuïtes que hi ha disponibles a Internet per poder treballar en català i resoldre els dubtes lingüístics més freqüents que es troben a l’hora de redactar documents jurídics.

La sessió s’ha fet amb la col·laboració del Consell dels Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya (CICAC) , i s’ha centrat a donar a conèixer tots els recursos lingüístics gratuïts (diccionaris, cercadors, bases de dades legislatives, etc.) que hi ha a la xarxa especialment dissenyats per als professionals del dret que utilitzen o volen utilitzar el català en el seu exercici professional, així com resoldre els possibles dubtes lingüístics per utilitzar el català amb seguretat.

L’activitat s’emmarca en la tasca de promoció de l’ús del català en l’àmbit jurídic que porten a terme tant la Comissió de Llengua del CICAC com el Servei Lingüístic de la UGT de Catalunya, i forma part de la tasca de foment de la llengua catalana del sindicat en l’àmbit sociolaboral.

El Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya presta serveis jurídics a treballadors en temes laborals i de seguretat social, a més de l’àmbit civil, familiar, successions, immobiliari, penal, administratiu, fiscal i mercantil. El Gabinet té la seu central a la Rambla de Santa Mònica de Barcelona, i també ofereix atenció jurídica en vint-i-quatre punts del territori català.