Mobilització per la immersió en català a l’escola

IMG_2361 més petita

Dissabte 18 de desembre el centre de Barcelona va acollir la mobilització de milers de persones en defensa de l’escola en català i en contra de la ratificació del Tribunal Suprem de la sentència que obliga les escoles a impartir un mínim del 25% de les hores en castellà. Convocada per la plataforma unitària Somescola, formada per una cinquantena d’organitzacions, la manifestació va instar les institucions catalanes a blindar aquest consens de país i al govern espanyol a respectar els grans acords avalats per una àmplia majoria parlamentària.

Amb el lema “Ara i sempre, l’escola en català”, milers de famílies i membres de la comunitat educativa es van concentrar a les 11 h a la plaça de Tetuan i van baixar formant una marea verda fins al passeig de Lluís Companys, on un docent, una mare i un alumne van llegir el manifest unitari contra la sentència just davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), responsable de la sentència.

A través del manifest, les entitats convocants van fer una crida al conjunt de la societat a mobilitzar-se contra la decisió judicial, que consideren un nou intent d’agressió al model d’escola catalana i al seu enfocament pedagògic. Per a Somescola, la intrusió dels tribunals en el model educatiu és intolerable i un escarni als professionals de l’educació, que són els que han de garantir la competència lingüística de l’alumnat.

Composicio.jpg

La plataforma, que aplega fins a 54 organitzacions i entitats en defensa de l’escola en català, entre les quals la UGT de Catalunya, denuncia que sentències com la del TSJC abonen arguments falsos i perillosos d’instrumentalització política de l’educació i de la llengua i que no són casos aïllats, sinó que responen a una voluntat de minoritzar la llengua catalana en tots els seus usos socials. De fet, ara mateix, i al contrari del que alguns voldrien fer creure, la situació del català a les aules ja passa per una situació crítica i, segons els últims informes del Departament d’Educació, més del 28% dels alumnes no el fa servir mai o gairebé mai.

L’acte de Somescola també va assenyalar les virtuts del model d’escola catalana com a eina de cohesió social, per a la igualtat d’oportunitats i per a la normalització de la llengua i va concloure amb les actuacions de Joan Dausà, Júlia Blum i Sara Roy, Suu i Meritxell Nedderman.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *