“Paraula de Sindicalista”, acte ugetista per commemorar l’Any Fabra

captura cartellEl divendres 9 de novembre, el Servei Lingüístic de la UGT de Catalunya va organitzar l’acte “Paraula de sindicalista. Un recorregut per les paraules més pròpies del sindicalisme ugetista”. Va tenir lloc al vestíbul de la seu principal del sindicat de la rambla del Raval (Barcelona), i ha estat la manera de la UGT de commemorar l’Any Fabra, en homenatge a la figura i l’obra del lingüista i gramàtic català Pompeu Fabra. Aquest 2018 fa 150 anys del seu naixement i 100 de la publicació de la seva (nostra) Gramàtica catalana.

L’activitat va començar amb diferents parlaments i posteriorment es va fer un recorregut amb tots els convidats i assistents per les escales de l’edifici resseguint la setantena de paraules triades com a pròpies del sindicalisme ugetista.

En el marc d’aquesta activitat s’ha editat un cartell i opuscle que s’ha distribuït per les unions, federacions i organismes del sindicat.

El Canal UGT ha fet un vídeo on expliquem la campanya #ParaulaSindicalista. Amb aquesta mateixa etiqueta, el compte de Twitter de la UGT de Catalunya (@ugtcatalunya) cada dia piula una paraula i la seva definició.