Glossari LGTBIQ per a delegats i delegades sindicals

portada glossari lgtbiq
El grup UGT-LGTBI i la Secretaria d’Igualtat i Formació Professional de la UGT de Catalunya, en col·laboració amb el Servei Lingüístic del sindicat, han editat el Glossari bàsic de termes LGTBIQ, un recurs per donar a conèixer i divulgar la terminologia de l’àmbit lèsbic, gai, transgènere, bisexual, intersexual i queer entre els delegats i delegades sindicals i contribuir a la defensa dels treballadors i treballadores davant de discriminacions per raó d’orientació sexual, identitat i expressió de gènere. Conté una seixantena de termes amb les denominacions i definicions en català i les equivalències en castellà, i també s’hi recullen de forma breu altres informacions elementals per a la Xarxa d’Agents Sindicals per la Igualtat de la UGT de Catalunya, com ara les mesures per fomentar la igualtat i combatre la discriminació mitjançant la negociació col·lectiva, la legislació de referència i les dates més destacades del calendari LGTBIQ. Tot plegat, des del compromís bàsic del nostre sindicat de fomentar la igualtat d’oportunitats, sensibilitzar, prevenir i combatre les discriminacions i posar a la disposició de les delegades i delegats eines rigoroses i informació de referència perquè puguin fer millor la seva tasca diària de defensa dels drets de les treballadores i treballadors a les empreses.

El grup LGTBI de la UGT de Catalunya té com a objectiu interconnectar totes les persones del sindicat que vulguin lluitar a l’àmbit de les empreses perquè no s’hi produeixin situacions de discriminació. El grup facilita eines per promoure el coneixement, la sensibilització entre la ciutadania i la defensa dels drets LGTBI, i ofereix atenció personalitzada, orientació i assessorament laboral a les persones d’aquests col·lectius. A la part final del glossari s’hi poden trobar les dades per contactar-hi.

Aquest opuscle s’ha elaborat amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i es distribuirà a tota la xarxa de delegats i delegades del sindicat. Alhora, el document es pot consultar i descarregar des d’aquest enllaç.

El material forma part de la col·lecció «El català a mà», que edita el Servei Lingüístic de la UGT per difondre la terminologia relacionada amb el món laboral i la defensa dels drets dels treballadors i treballadores. També són d’aquesta col·lecció el Glossari bàsic de mútues i el Glossari bàsic de prevenció de riscos laborals per als delegats i delegades de prevenció.