Posem al dia el ‘Glossari bàsic de termes LGTBIQ’ de la UGT de Catalunya

portada glossari lgtbiqLa redacció de convenis, la defensa dels drets laborals o l’establiment d’acords d’empresa demanen que hi hagi una terminologia que pugui designar totes les situacions i condicions en què les persones ens podem trobar al llarg de la vida.

En el marc de la commemoració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, presentem l’actualització del Glossari bàsic de termes LGTBIQ elaborat el 2018 pel Servei Lingüístic, el Grup UGT-LGTBI i la Secretaria d’Igualtat i Formació de la UGT de Catalunya.

El material pretén recollir i divulgar el lèxic de l’àmbit LGTBIQ per ajudar les delegades i delegats sindicals —especialment de la Xarxa d’Agents Sindicals per a la Igualtat (XASI) de la UGT de Catalunya— en la tasca que fa per defensar i lluitar contra les discriminacions per raó d’orientació sexual, identitat i expressió de gènere a les empreses.

Aquesta segona edició, actualitzada i ampliada, conté 127 termes (68 més que en la primera) de l’àmbit LGTBIQ (lèsbic, gai, transgènere, bisexual, intersexual i queer), amb les denominacions i definicions en català i les equivalències en castellà.

També consta d’una segona part igualment posada al dia i amb nous apartats d’informació cabdal per a la XASI: la normativa sobre igualtat en l’àmbit laboral, els punts fonamentals per a la negociació col·lectiva en l’àmbit d’igualtat i no discriminació, les dates més destacades del calendari LGTBI i, com a novetat, propostes de clàusules que els convenis col·lectius haurien de recollir per posar fi a les discriminacions per orientació, identitat i expressió de gènere al lloc de treball, a més d’un directori de banderes LGTBI. Tot plegat, amb l’objectiu final de donar eines que ajudin les delegades i delegats sindicals en la seva tasca d’assessorament, informació i sensibilització en el món laboral.

Descarregueu-vos en PDF el Glossari bàsic de termes LGTBIQ.