Actualització del ‘Glossari bàsic. Covid-19’

portada gl

S’ha publicat la versió ampliada i posada al dia del Glossari bàsic. Covid-19, inicialment editada el novembre de l’any passat. Aquest recull de termes aplega bona part de la terminologia que s’ha anat  incorporant en els últims mesos en el nostre vocabulari quotidià referent a la pandèmia i la prevenció de riscos laborals.

El material s’adreça especialment a la xarxa de delegades i delegats de prevenció de riscos laborals de la UGT de Catalunya, però al mateix temps vol ser una eina útil per a tothom que necessiti aclarir conceptes sobre la covid relacionats amb la temàtica laboral.

També vol donar algunes claus perquè puguem fer servir amb més precisió el lèxic i l’escriptura i expressions relacionades amb la covid, gran part de les quals provenen de l’àmbit sanitari. Per exemple, diem que una persona contrau la covid-19 (malaltia), però que s’infecta pel SARS-CoV-2 (virus).

El glossari conté una setantena de termes, amb definicions i notes basades en fonts recents i obres de consulta de referència, com són la Terminologia de la COVID-19 del Termcat, el Vocabulari del coronavirus de l’ésAdir (portal lingüístic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals) i el Ministeri de Sanitat, entre altres.

És fruit del treball conjunt de l’Oficina Tècnica de Prevenció de Riscos Laborals (OTPRL) de la Secretaria de Política Sindical de la UGT de Catalunya i del Servei Lingüístic del sindicat.

Enllaç al glossari en PDF.