Voluntariat lingüístic

Programes i recursos de voluntariat lingüístic

carnet_vxl2

Voluntariat per la llengua (VxL). Programa que té per objectiu posar en contacte persones que volen practicar el català amb  persones que volen dedicar unes hores del seu temps a ajudar-les a practicar-lo. Facilita que persones que habitualment parlen en català es trobin amb persones que volen practicar-lo i conversin en un ambient real i distès. Actualment aquest programa funciona únicament en la modalitat virtual (vegeu apartat a continuació).

vxl virtualVoluntariat per la llengua virtual (VxL virtual). La modalitat virtual permet estendre el VxL a més persones que volen adquirir un millor domini del català a través de la conversa per videoconferència, sense estar condicionades pel lloc  on viuen. D’aquesta manera, el programa amplia l’oferta i es diversifiquen les vies d’interacció en català entre persones d’arreu del món.

índiceApparella’t Aplicació gratuïta per trobar parella lingüística. Creada per aprendre o ensenyar català des de qualsevol punt del món. Gràcies al geolocalitzador, permet trobar persones voluntàries que parlen català fluidament i aprenents amb coneixements bàsics que volen adquirir fluïdesa.

Punt de trobada VxL al Raval (Barcelona)

foto-union-espai

Aquest punt de trobada VxL es troba actualment tancat, de forma provisional, amb motiu de les restriccions per la covid-19. L’Union Bar de l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya, disposa des del 2017 d’un espai (taula i cadires) perquè les parelles lingüístiques del programa Voluntariat per la llengua (VxL) puguin quedar-hi per conversar.

Union Bar (local de l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya)
Plaça Manuel Vázquez Montalbán, 4. 08001 Barcelona.

Horari: de dilluns a dijous, de 10 a 14 i de 16 a 18 h, i divendres, de 10 a 14 h.

Telèfon: 933 04 68 18

Cliqueu aquí per veure el llistat complet de punts VxL a Barcelona.