Recursos sobre prevenció de riscos laborals

top10docsdelegatprevencio

Els 10 documents bàsics per als delegats i delegades de prevenció

Avui, Dia Mundial de la Salut i la Seguretat en el Treball, aprofitem la commemoració d’aquesta data per fer una tria dels recursos de què disposem en matèria de prevenció de riscos laborals.

Per consultar-ne la terminologia especialitzada, a Internet hi trobem el Lèxic de prevenció de riscos laborals, editat pel Departament de Treball i Indústria de la Generalitat de Catalunya i l’Institut de Lingüística Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra. Conté un miler de termes en català i l’equivalència en castellà.

També destaquem el Glossari de prevenció de riscos laborals, del Servei de Prevenció de Riscos Laborals de la Universitat Politècnica de Catalunya, amb dues-centes entrades en català i els termes equivalents en castellà i en anglès. Aquest recurs també inclou definicions i enllaços per ampliar-ne la informació.

Per últim, disposem d’aquest top ten dels documents de prevenció, un material adreçat a les persones que exerceixen tasques de vigilància de la salut a la feina, i més especialment als delegats i les delegades de prevenció. S’hi recullen els documents següents:

1. Sol·licitud de formació per a delegats/ades de prevenció
2. Sol·licitud d’informació i documentació
3. Informació sobre l’avaluació de riscos
4. Sol·licitud a l’empresa per accedir a llocs de treball
5. Comunicació de deficiències i propostes de millora a l’empresa
6. Sol·licitud de lliurament del pla de prevenció de riscos laborals
7. Sol·licitud de reunió extraordinària del Comitè de Seguretat i Salut
8. Comunicació d’assistència d’un/a assessor/a tècnic/a extern/a d’UGT a la reunió del Comitè de Seguretat i Salut
9. Comunicació a l’empresa de paralització de l’activitat
10. Denúncia a la Inspecció de Treball i Seguretat Social

El material l’ha elaborat l’Àrea de Salut Laboral i el Servei Lingüístic de la UGT de Catalunya i s’anirà ampliant amb més formularis i models de documents relacionats amb la prevenció de riscos a la feina.