Jocs i passatemps per practicar el català

Selecció d’activitats i materials d’entreteniment per aprendre i practicar el català

WCO_029

Materials d’entreteniment. Recursos per jugar i practicar el català (jeroglífics, jocs de paraules, passatemps, exercicis, etc.).

Com en dius? Joc interactiu d’Òmnium elaborat a partir de l’Atles Lingüístic del Domini Català.

Jeroglífics. Col·lecció de quatre blocs de jeroglífics i propostes per explotar-los didàcticament a l’aula de llengua.

Català a l’atac. Sèrie de 45 microespais, d’uns 40 segons de durada, de divulgació de temes lingüístics. Els episodis mostren, amb sentit de l’humor, la riquesa expressiva de la llengua catalana, com poden ser els col·loquialismes que els diccionaris encara no han incorporat, etimologies curioses, sinònims, frases fetes i varietats dialectals.

No canviem de llengua… innecessàriament. Són 6 gags que reprodueixen amb un to humorístic i divertit algunes situacions quotidianes en què els catalanoparlants canvien sistemàticament de llengua davant d’interlocutors que no són catalanoparlants però entenen el català i el volen practicar. Material elaborat per la Plataforma per la Llengua, la Fundació Vincle i Minoria Absoluta amb el suport de la Generalitat de Catalunya.

Catavolta. Joc en línia amb preguntes sobre la llengua catalana i la seva situació social i legal. S’hi pot participar per mitjà del web plataforma-llengua.cat/catavolta i també per Facebook.

Joc del català. Creat per l’ONG Plataforma per la Llengua. Consisteix a respondre deu preguntes relacionades amb el català, amb premis per als encertants.

Digital dialects. Lèxic i jocs per practicar el català bàsic.

El Gran Dictat. Programa de TV3 en versió web on el jugador ha d’escriure sense faltes les paraules que li proposa l’Òscar Dalmau, el presentador del programa. També hi ha una versió per a mòbil que es pot descarregar gratuïtament. L’usuari també pot jugar a “La frase desfeta”, una prova en què s’ha d’ordenar amb sentit la frase enginyosa d’un personatge famós.

Cinema en català. Informació actualitzada de la Generalitat de Catalunya sobre les novetats cinematogràfiques i les pel·lícules en català que hi ha a la cartellera.

Apps de jocs de català

Letrix
. Aplicació gratuïta de passatemps “de lletres” i jocs de paraules en català.

-Consulteu també els apartats Voluntariat lingüístic i Cursos de català.