‘Les Notícies de llengua i treball’ arriba al número 50

imatge n 50

El desplegable commemoratiu del núm. 50 conté un mosaic de totes les portades

En un escenari de disrupció global, com es descriu en l’última edició de Les Notícies de llengua i treball, en ple desconfinament ens arriba el número 50 d’aquesta revista, amb les pàgines centrals dedicades a conversar amb l’economista Antón Costas.

Nascuda l’any 1996 com a butlletí especial de Les Notícies i a l’empara del Servei Lingüístic de la UGT de Catalunya, la revista és “l’única del país que publica un sindicat dedicada íntegrament a temes culturals”, tal com es destaca en el revers del pòster commemoratiu que acompanya la publicació. El desplegable, en DIN A2, reprodueix totes les portades de la publicació, una selecció de frases significatives de les persones que s’hi ha entrevistat en diferents números i un article que encara no ha perdut vigència: “El català a l’abast de tots”, signat per l’aleshores secretari general, Josep M. Àlvarez, i publicat en el número zero de la revista.

Més enllà dels continguts sobre normalització lingüística o de llengua catalana, la revista sempre ha incorporat articles i entrevistes que aprofundien en altres àmbits, des de la memòria històrica, la literatura –amb la secció “Infocultures”- i qüestions socials i laborals d’interès general, no necessàriament vinculades al món sindical. Així, les pàgines de llengua d’aquesta 50a edició se centren en les eines per aprendre i practicar el català en línia, la campanya #DiaADiaEnCatalà a favor de l’oficialitat a la UE, i la secció “Pluja de mots”, del Termcat, que aquesta vegada ens parla de l’origen i l’ús de la paraula teletreball.

El sumari complet d’aquest número és el següent:

• Exposició “A pie de valla. Frontera sur”, per Sindicalistes Solidaris
  • Homenatge a Isabel-Clara Simó, per J. Franco
  • Concurs fotogràfic “El treball i els oficis”
  • Covadonga Urban Lab, per N. Fava, M. Carrasco i K. Kourkoutas

SOCIETAT

• Negociació col·lectiva i riscos laborals, per N. Gilgado
  • Videojocs, per Daniel Garcia
  • Xarxes socials i democràcia, per X. Tomàs
  • Bregar amb l’extrema dreta, per H. Sánchez
  • Llums i ombres del teletreball, per Avalot

ENTREVISTA

• Antón Costas, l’optimisme escèptic, per P. Nin i RM Puig-Serra

LLENGUA

• Pluja de mots: Temps de teletreball, per TERMCAT
  • Català 4.0, per D. Papiol
  • #DiaADiaEnCatalà, per Servei Lingüístic
  • Recursos de català en línia, per M. Gascon

HISTÒRIA

• Centenari de Josep M. Andreu, per M. Muntané
  • El Camp de la Bota com a repte de futur, per J. A. Pozo
  • Carta d’aclariment del company Josep Guinot
  • Estratègies per després d’una pandèmia, per J. E. Ruiz-Domènec
  • En record de Jordi García-Soler, per R. M. Puig-Serra

En aquest enllaç podeu descarregar-vos el número 50 de Les Notícies de Llengua i treball en PDF, i en aquest altre el pòster commemoratiu.

Si voleu subscriure-us a la revista en paper i rebre-la al vostre domicili o lloc de treball, feu arribar les vostres dades a cultura@catalunya.ugt.org. Podeu consultar-ne els números anteriors aquí.