L’IDFO ofereix formació en llengua de signes catalana (LSC)

lsc quadradaLa llengua de signes catalana (LSC) és la llengua pròpia de les persones sordes i sordcegues signants de Catalunya i és emprada per unes 25.000 persones.

L’IDFO, l’Institut per al Desenvolupament de la Formació i l’Ocupació de la UGT de Catalunya, ofereix cursos de LSC de diferents nivells en diverses localitats catalanes, tots ells 100% subvencionats. Poden inscriure-s’hi persones que treballin per compte d’altri o en règim d’autònoms, i també hi ha places limitades per a persones desocupades. En el cas de les persones en actiu, és imprescindible que l’empresa en la qual treballen disposi de centre de treball a Catalunya.

Els mesos de febrer i març comencen cursos d’iniciació a la llengua de signes catalana a Reus, a Lleida i a Cornellà. L’objectiu és adquirir nocions bàsiques sobre la sordera, i comprendre i produir missatges senzills en LSC. Els cursos s’imparteixen en modalitat presencial i tenen una durada de 30 hores, repartides en quatre mòduls: “La comunicació no verbal aplicada a la Llengua de Signes” (5 hores), “La sordesa i la comunitat sorda” (10 hores), “Terminologia i gramàtica general de la LSC” (5 hores) i “Vocabulari específic de l’àrea/àmbit treball” (10 hores).

Els mesos de març i abril s’ofereixen cursos de millora del coneixement de la llengua dels signes catalana a Cornellà, adreçats a les persones que ja tinguin un coneixement bàsic de LSC. En aquest cas l’objectiu és adquirir nocions per poder comprendre i produir missatges en LSC. Les classes s’estructuren en dos mòduls, “La comunicació no verbal aplicada a la Llengua de Signes” (10 hores), i “Terminologia i gramàtica general de LSC” (20 hores).

De nivell més avançat és el curs Gramàtica de la llengua de signes catalana que s’imparteix a Cornellà, per fer prendre consciència de la importància de l’espai en LSC i comprendre la informació global i específica de missatges en LSC sobre les diverses situacions relacionades amb la localització espacial de l’entorn immediat. El curs inclou un sol mòdul de 30 hores de gramàtica de la llengua de signes catalana (30 hores). Per inscriure-s’hi cal saber comprendre i produir missatges en LSC.

Tots els cursos estan reconeguts pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Per a més informació i inscripcions, consulteu el web de l’Idfo.

• Podríeu impartir-lo en algun municipi de les comarques gironines també

• Bon dia, Micaela. L’Idfo ens informa que l’any passat van planificar un curs a Girona però no el van poder iniciar per falta d’alumnes. Pot ser que aquest 2019 en planifiquin un per a finals d’any. De tota manera, si hi estàs interessada, et recomanem que t’inscriguis al curs en espera. Quan hi hagi un nombre de persones que ho sol·licitin amb les mateixes preferències, es programarà el curs. Et facilitem l’enllaç a continuació: https://www.idfo.com/origen-curso/iniciacio-a-la-llengua-de-signes/169. Gràcies pel teu interès!