La UGT de Catalunya, guardonada per la tasca d’impuls de la llengua catalana

Foto de grup Premis Fabra 241018Aquesta setmana la UGT de Catalunya ha rebut un premi Pompeu Fabra en reconeixement a la tasca de foment del català duta a terme en l’àmbit sociolaboral, com a organització que forma part del Cens d’entitats de foment de la llengua catalana. El guardó, atorgat pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General de Política Lingüística, premia la feina feta durant molts anys -tres dècades, gairebé- per tantes i tantes persones dels successius Secretariats Nacionals, Federacions Nacionals i Unions comarcals del sindicat, compromeses amb fer que el català sigui present en les relacions laborals i sigui diàriament una llengua vehicular, útil per a tots els usos, tant en el lloc de treball com en altres àmbits laborals i socials.

Portapapeles-1

Portada del primer número de la revista “Llengua i Treball”, publicat l’any 1996

Aquest reconeixement està dedicat especialment als diferents serveis lingüístics amb què ha comptat la UGT de Catalunya, i a totes aquelles persones que els han impulsat des del seu inici, quan a finals dels vuitanta l’executiva del sindicat, encapçalada per Pepe Àlvarez, va posar-lo en marxa. D’aquesta manera, la UGT de Catalunya se sumava a la formidable tasca de normalització lingüística que en aquells anys es començava a activar en el nostre país. Tot un procés que encara avui necessita moltes mans, esforç i el compromís de la nostra organització i de les persones i els organismes que en formen part.

Litografia Premis Fabra reconeixement especial entitats Cens 241018

Guardó rebut en els VII premis Pompeu Fabra (litografia de Manel Cusachs)

El lliurament dels premis s’ha fet el passat 23 d’octubre, en una gala celebrada al Teatre Nacional de Catalunya. El reconeixement especial el van rebre també la resta d’entitats premiades que formen part del Cens d’entitats de foment de la llengua catalana.

L’edició d’aquest any, la setena, ha coincidit amb els actes de la commemoració de l’Any Fabra, que recorda els 150 anys del naixement del lingüista i gramàtic català més il·lustre i els 100 anys de la publicació de la Gramàtica catalana.