Ja podeu llegir ‘Les Notícies de Llengua i Treball’ 56 de juny

portada 54Ja ha sortit del forn el número 54 de Les Notícies de llengua i treball, la revista semestral de la UGT de Catalunya, amb l’escriptora Najat el Hachmi com a protagonista de la portada i l’entrevista principal. En aquest número s’hi tracten temes com la reforma laboral —amb un article de Camil Ros—, el marxandatge de la indústria armamentística, l’estrès laboral, les donacions personals, l’autogestió obrera i la violència policial durant la transició. També, com és habitual, s’hi ofereix una selecció de les fotografies premiades en el concurs internacional “El treball i els oficis”, impulsat per companys de la UGT de l’Anoia, l’Alt Penedès i el Garraf i que enguany ha arribat a la XXXIV edició.

A la secció de Llengua, el TERMCAT desgrana els termes de salut pública associats a la pandèmia de covid-19; dediquem el Fil de Llengües a l’Aida Roca, coneguda a les xarxes com la Filòloga de Guàrdia; Josep Àlvarez i Picos ens proposa jocs lingüístics per distreure’s amb el mòbil; Neus Roig fa una crònica de l’acte celebrat a Tarragona amb motiu del Dia Mundial de la Llengua Materna, amb la Llengua de Signes com a protagonista; i, per últim, expliquem l’Enraonem de Sindicat, una nova iniciativa per promoure converses sindicalistes i guanyar fluïdesa en català. Com sempre, a les pàgines finals hi trobareu un seguit de ressenyes literàries i de recomanacions de pòdcasts i cinema.

El sumari complet del número 54:

SOCIETAT

• La necessària reforma laboral, per Camil Ros
  • La guerra comença en una moqueta, per P. Garcia-Planas
  • Prevenir l’estrès laboral, per OTPRL
  • Projecte Barnahus, per Generalitat de Catalunya

CULTURA

• XXXIV Certamen Fotogràfic «El treball i els oficis»
  • El plaer i el deure moral de fer donacions, per Xavier Barberà
  • Exposició “La màscara no menteix mai”, per Antonio Esqueda

ENTREVISTA

• Najat El Hachmi, per Rosa M. Puig-Serra i Juan Zamarripa

HISTÒRIA

• AFA: nou mesos d’autogestió, per Joan Tudela
  • Massa morts, per César Lorenzo

LLENGUA

• Pluja de mots: Epidèmia, pandèmia, infodèmia i sindèmia, per TERMCAT
  • Fil de llengües: Filòloga de Guàrdia
  • Passarodalies, per Josep Àlvarez i Picos
  • La llengua de signes catalana en el Dia de la Llengua Materna, per Neus Roig
  • Enraonem de Sindicat, per Servei Lingüístic UGT de Catalunya

INFOCULTURES

• Ressenyes

En aquest enllaç podeu descarregar-vos en número 54 en PDF.

Si voleu rebre Les Notícies de llengua i treball per correu electrònic, feu arribar les vostres dades a cultura@catalunya.ugt.org. Podeu consultar-ne els números anteriors aquí.