Finalitza la quarta edició dels tallers per practicar el català

IMG_2931_retocada blog

Dimarts finalitza la quarta edició del programa “Situa’t i practica el català”, que des del 2014 organitzen el Servei Lingüístic i l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants de la UGT de Catalunya, amb la col·laboració del Centre de Formació Maria Rúbies i l’Avalot-Joves de la UGT.

Aquesta setmana es portarà a terme l’última de les tres sessions dedicades a l’àmbit laboral, en què els participants practiquen preguntes i respostes relacionades amb ofertes i entrevistes de feina, condicions laborals, titulació necessària per a ocupar un lloc de treball, descripció del currículum professional, etc.

Els anteriors mòduls temàtics s’han centrat en situacions comunicatives en l’àmbit de l’ensenyament i la formació, la salut i l’administració pública.

La dinàmica utilitzada en els tallers facilita la pràctica del català —a través d’exercicis, jocs de rol i altres activitats—, genera complicitat entre els participants i permet compartir les experiències amb la resta del grup. Un cop completada l’activitat cada participant és capaç d’identificar les seves fortaleses, els aspectes que pot millorar i les eines per fer-ho.

En aquesta edició hi han participat una quinzena d’alumnes de català del centre Maria Rúbies i s’ha dut a terme a l’espai Union Bar Barcelona, de l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya.

Els tallers són oberts a tothom, són gratuïts i compten amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.