El TERMCAT incorpora una vuitantena de nous termes al català

Prop d’una vuitantena de nous termes s’han incorporat recentment al català fruit de la tasca de fixació terminològica que duu a terme el Consell Supervisor del TERMCAT. Els nous termes, pertanyents, entre d’altres, als sectors de l’alimentació, la medicina, la genètica, l’educació, l’empresa, els transports o la traducció, acaben de ser publicats al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i van ser normalitzats durant el primer quadrimestre de l’any 2012.

Dels termes incorporats, en destaquem alguns de l’àmbit de l’alimentació (muffin, panga, bleda xinesa, col xinesa i tatsoi), ciències de la salut (anàlisi per protocol, carboximetria), educació (tutoritzar i tutorització), ‘economia i empresa (micropresentació i proveïment participatiu), transports (càrrega parcial de camió o LTL), indústria tèxtil (devoratge), entre d’altres.

Informació relacionada:

Nota de premsa del TERMCAT

– Les fitxes completes de tots aquests nous termes són consultables a la Neoloteca.

Font: Termcat