Somescola crida a mantenir el model d’escola catalana

somescola
Somescola.cat, plataforma de la qual forma part la UGT de Catalunya, rebutja la sentència del Tribunal Suprem que avala la imposició d’un 25% d’assignatures en castellà fixada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). El mateix objectiu que persegueix el ministre Wert amb el desplegament de la LOMQE, per generalitzar les sentències concretes a les escoles en contra de la decisió democràtica del poble de Catalunya.La coordinadora es mantindrà ferma per defensar el model vigent d’escola catalana davant un pas que ratifica la judicialització del sistema educatiu. Es posa al costat de tota la comunitat educativa i reclama al govern de la Generalitat que no faci cap pas endarrere a l’hora de defensar el dret a decidir el model educatiu i l’autogovern. La coordinadora treballa intensament per articular la millor resposta social possible i fa una crida oberta per aturar l’ofensiva global per desestabilitzar l’escola catalana.

L’escola catalana és una eina clau per a la cohesió social, la igualtat d’oportunitats i la qualitat educativa, així que Somescola.cat encoratja la comunitat educativa a preservar el patrimoni que hem construït des de totes i cadascuna de les nostres escoles al llarg de més de 30 anys d’escola catalana democràtica.

Somescola: “Wert vol col·lapsar l’escola catalana amb un acte de violència institucional”

La sentència del TS arriba la mateixa setmana que el Ministeri d’Educació ha anunciat que invalida tot el procés d’inscripció que està assignant les demandes de matriculació als centres educatius de Catalunya a partir de comissions de garantia amb presència de tota la comunitat educativa.

La voluntat del ministre és col·lapsar l’escola catalana i delegar un aspecte competencial com és la llengua vehicular i l’organització dels centres a la pretesa voluntat d’unes famílies.

Està clar que la implantació de la LOMQE, atesa la desconfiança de l’Estat sobre el sistema educatiu català, només es pot fer sota el control de la matriculació, el currículum escolar i els processos d’avaluació i les revàlides per a l’obtenció dels títols.

La pretensió de bloquejar el procés de matriculació és un acte de violència institucional que introdueix una gran incertesa a les famílies que han participat en el procés d’inscripció i als centres educatius que s’han d’organitzar per a donar a millor acollida dels nous inscrits per al setembre. La irresponsabilitat del ministre Wert, avantposant la seva ideologia a la qualitat del procés educatiu, només pot ser contestada amb la defensa més explícita del marc competencial català.

L’escola catalana és un model de convivència i cohesió. La llengua mai no ha trencat el consens de la comunitat educativa per a la continuïtat de la feina feta en més de 30 anys d’escola catalana.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *