Cloenda dels tallers ‘Situa’t i practica el català’ a Torredembarra

Una dotzena d’alumnes han finalitzat avui a Torredembarra els tallers del programa “Situa’t i practica el català”, organitzats pel Servei Lingüístic de la UGT de Catalunya i l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants (AMIC-UGT), amb la col·laboració de Càritas i el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.

L’activitat s’ha portat a terme a Càritas de Torredembarra durant els mesos de setembre i octubre, i ha inclòs una part pràctica en què les participants han hagut de parlar el català en entorns reals: a l’escola, al centre d’atenció primària, als serveis socials de l’Ajuntament i a l’oficina d’ocupació. Les alumnes prèviament havien fet un curs de català a la mateixa seu de Càritas, de manera que els tallers també han aportat un entorn òptim per portar a la pràctica els coneixements que hi havien assolit.

La sessió d’avui ha consistit en una posada en comú de les experiències, i el lliurament dels certificats de participació a les alumnes. La cloenda ha anat a càrrec de la secretària de Formació i Ocupació de la UGT de Tarragona, Hélène Arcelin, i del director de Càritas de Torredembarra, Pere Bosque, que han animat les alumnes a continuar aprenent i millorant les seves habilitats lingüístiques i comunicatives.

Finalment, la formadora dels tallers, Pau Farràs, ha facilitat informació a les participants sobre el programa de voluntariat lingüístic VxL i d’altres recursos perquè puguin continuar l’aprenentatge de la llengua.

El desembre s’iniciaran nous tallers a Barcelona, al centre social Union Bar, de l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya, com a pràctiques complementàries de les classes de Català 1 del Centre de Formació Maria Rúbies .