Per aprendre i practicar el català

Selecció d’activitats i materials d’entreteniment per aprendre i practicar el català

Cinema en català. Informació actualitzada de la Generalitat de Catalunya sobre les novetats cinematogràfiques i les pel·lícules en català que hi ha a la cartellera.

Materials d’entreteniment. Recursos per jugar i practicar el català (jeroglífics, jocs de paraules, passatemps, exercicis, etc.).

Català a l’atac. Sèrie de 45 microespais, d’uns 40 segons de durada, de divulgació de temes lingüístics. Els episodis mostren, amb sentit de l’humor, la riquesa expressiva de la llengua catalana, comp oden ser col·loquialismes que els diccionaris encara no han incorporat, etimologies curioses, sinònims, frases fetes i varietats dialectals.

No canviem de llengua… innecessàriament. Són 6 gags que reprodueixen amb un to humorístic i divertit algunes situacions quotidianes en què els catalanoparlants canvien sistemàticament de llengua davant d’interlocutors que no són catalanoparlants però entenen el català i el volen practicar. Material elaborat per la Plataforma per la Llengua, la Fundació Vincle i Minoria Absoluta amb el suport de la Generalitat de Catalunya.

Catavolta. Joc en línia amb preguntes sobre la llengua catalana i la seva situació social i legal. S’hi pot participar per mitjà del web plataforma-llengua.cat/catavolta i també per Facebook.

Joc del català. Creat per l’ONG Plataforma per la Llengua. Consisteix a respondre 10 preguntes relacionades amb la llengua catalana, amb premis per als encertants.

Digital dialects. Lèxic i jocs per practicar el català bàsic.

Agafa el micro.cat. Repertori de cançons en línia per cantar en català. Inclou videoclips de temes catalans de gran èxit com “Corro sota la pluja”, “Vull estar amb tu”, “Corren”, “Festa Major”, “Llença’t”, “Al mar”, “No tinc temps”, “Qui n’ha begut”, “La Rambla”, “L’Empordà”, “Temps o rellotge” i “Quan tot s’enlaira”, “Wa Yeah!”, “Jean-Luc”, “Bon dia”, “Si véns”, “País petit”, “La flama”, “Boig per tu” i “Qualsevol nit pot sortir el sol”.

Un món de poesia. Una aplicació per promoure la poesia de l’escriptora més estimada pels nens i nenes, Joana Raspall, d’una manera lúdica i interactiva.

-Consulteu també els apartats de Voluntariat lingüístic i de Cursos de català.