‘Abans de signar un document, compteu sempre fins a cent’

catalaesdellei2“Busca sempre l’advocat que et digui la veritat”, “Els plecs i la mar, de lluny te’ls has de mirar”, “Abans de signar un document, compteu sempre fins a cent”.  Aquestes són algunes de les frases fetes en català que tenen a veure amb el món de la justícia, un àmbit on el català encara té una presència reduïda, malgrat els esforços que s’hi dediquen des de fa anys perquè esdevingui plenament una llengua d’ús als jutjats i tribunals.

Coincidint amb el 40è aniversari de la creació del Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya, l’edifici històric del sindicat a la rambla de Santa Mònica de Barcelona acollirà a partir del 14 de juny l’exposició “En català, també és de llei”. Forma part d’una campanya de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i té com a objectiu informar i sensibilitzar la ciutadania i els professionals del sector perquè usin el català tant en jutjats com en registres públics, notaries, despatxos d’advocats o consultes de graduats socials, entre altres. L’exposició es pot al vestíbul de la seu d’UGT (rambla Santa Mònica, 10, Barcelona) fins al 16 de juny, i del 18 de juny al 5 de setembre, a la segona planta de la mateixa seu, al vestíbul del Gabinet Jurídic, de dilluns a divendres de 9 a 18 h.

Vestíbul rbla sta mònica 0El Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya és un dels serveis fonamentals que presta el sindicat, tant a persones afiliades com a persones sense cap vinculació amb l’organització, i ofereix assessorament legal en tots els àmbits, més enllà del laboral (civil i penal). El Gabinet edita trimestralment el butlletí Sindicalisme als jutjats, que inclou una secció sobre terminologia i fraseologia de llenguatge jurídic en català.

Enllaços d’interès

Campanya “En català, també és de llei”

Frases fetes sobre l’àmbit del dret i la justícia
Optimot/Dret